torsdag 27. august 2015

En koffert full av forventninger

Nå har jeg for alvor begynt på pakkeprosessen, og det vil vel være en overdrivelse å si at den går som en lek... I fem uker, hvor store deler av tiden skal tilbringes i en barnehage, skal jeg leve på ÉN koffert, og det har igrunn bydd på noen små utfordringer.


Pakkelista er foreløbig tosidig, og selv om jeg bare er litt over halvveis, er hele sofaen min full...og den sofaen er jeg 100% sikker på at rommer mer enn kofferten. Jeg ser for meg at det blir noen spennende dager fremover, med mye øvelse innenfor prioriteringer...og ikke minst stapping!

For hvert plagg jeg legger frem, melder forventningene og tankene seg stadig mer på. Jeg gleder meg som en unge til å komme frem og begynne på det her fantastisk spennende eventyret...men jeg har også begynt å innse hva jeg reiser ifra.

Jeg drar fra både mamma og pusen min, og ikke minst kjæresten min, som jeg til vanlig savner ca en halvtime etter at han har dratt hjem, og som jeg ikke har vært borte fra i mer enn til sammen fire uker på to år...

Jeg drar fra skolen min, men må fortsatt komme meg gjennom det samme pensumet i både norsk, historie og kjemi 2 som resten av klassen, og samtidig skal jeg ha full jobb, og prøve så godt jeg kan å oppleve mest mulig av Irland. Jeg sitter med tanker om at det blir tøft, men har bestemt meg for at det er verdt det så lenge det bare er fem uker.

Samtidig ser jeg frem til å møte vertene våre, og se hvor vi skal bo. Jeg gleder meg til å se byen, havna og barnehagen, og til å bli kjent med mange nye, spennende mennesker. Og jeg er kjempespent på hvordan barnehagen fungerer, og på hvordan det er å jobbe der.

Jeg gleder meg rett og slett vilt til å høre aksenten, rusle i gatene og finne ut hvordan det er å bo i Cork. 


- Sandra(med bittelitt reisefeber)



http://www.adaremanor.com/en/daytrip-cork-city/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar